روش‌های شبکه‌سازی در فضای کار اشتراکی

با پیشرفت فناوری و شکل‌گیری موقعیت‌های جدید شغلی، هرروز به تعداد افرادی که از توانمندی‌های خود به‌صورت دورکاری کسب‌درآمد می‌کنند افزوده می‌شود. درست است که این نوع سبک کاری، آزادی شغلی بیشتری برای افراد ایجاد می‌کند، اما شبکه‌سازی همچنان موضوع مهمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. زیرا، صرفا در تنهایی  و گوشه‌ای دنج کارکردن دستاورد خاصی ایجاد نمی‌کند. خوشبختانه در فضاهای کار اشتراکی این امکان برای علاقه‌مندان فراهم است که علاوه‌بر برخورداری از امکانات کاری، با افراد متخصص و حرفه‌ای شبکه‌سازی کنند. اما به‌نظر شما بهترین روش‌های شبکه‌سازی در فضای کار اشتراکی چیست و کاربران چطور می‌توانند این فرصت‌ها را شناسایی کنند؟  

اگر دورکار، فریلنسر، کارآفرین یا صاحب استارت‌آپ یا کسب‌وکار هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مزایای فضاهای کار اشتراکی را بخوانید. این محیط‌های کاری هم‌زمان با حفظ انعطاف‌پذیری و آزادی شغلی افراد موجب افزایش خلاقیت، انگیزه و بهره‌وری آنان می‌شود.

افرادی که از فضای کار اشتراکی استفاده می‌کنند روش‌های متنوعی برای ارتباط و شبکه‌سازی با دیگران دارند. بیایید آن‌ها را با هم بررسی کنیم:

شرکت در رویدادهای فضای کار اشتراکی

یکی از بهترین روش‌ها برای شبکه‌سازی در فضای کار اشتراکی، زمانی است که رویدادهای مختلف در فضای کار اشتراکی برگزار می‌شود. برخی از فضاهای کار اشتراکی میزبان رویدادهایی مثل بوت‌کمپ، سرمایه‌گذاری جسورانه و ریورس پیچ (Reverse Pitch) هستند.

اگر در فضای کار اشتراکی کار می‌کنید، می‌توانید از این فرصت‌های غیررسمی برای شناخت افرادی که در کنار شما کار می‌کنند استفاده و شبکه‌سازی کنید. حتی اگر درباره این رویدادهای تخصصی چیزی نمی‌دانید، کسب اطلاعات اولیه هم کمک می‌کند تا راحت‌تر شبکه‌سازی کنید و بعداً به شیوه‌ای رسمی و حرفه‌ای‌تر با آن‌ها تعامل برقرار کنید.

استفاده از اماکن عمومی فضای کار اشتراکی

چه صاحب تیم باشید و چه فریلنسر، می‌توانید گاهی از پشت میز خود بلند و از دفتر کارتان خارج شوید. در سالن‌های عمومی و کافی‌شاپ‌ فضای کار اشتراکی گشتی بزنید. در این مکان‌ها شما می‌توانید با سایر اعضای فضای کار اشتراکی آشنا شوید، باب گفت‌وگو را باز کنید و حتی از دانش و تخصص آن‌ها برای پیشبرد بهتر کارهایتان مشورت بگیرید.

حضور در فضاهای کار اشتراکی مثل بودن در معدن طلاست. فرقی نمی‌کند برای رشد کسب‌وکار خودتان تلاش می‌کنید یا دغدغه تحویل پروژه خود را دارید. شما می‌توانید درخواست کنید تا افراد با شما جلسات طوفان فکری داشته باشند. بسیاری از ایده‌های کارگشا در همین گفت‌وگوها و جلسات شناسایی شده‌اند. بنابراین، ایجاد تعامل و تبادل فکری با سایر متخصصان و اعضای فضای کار اشتراکی در هنگام استراحت روش دیگری برای شبکه‌سازی است.

شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی فضای کار اشتراکی

یکی دیگر از خدماتی که در فضاهای کار اشتراکی ارائه می‌شود، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاهی است. ممکن است برخی از این دوره‌ها متناسب با تخصص شما باشد. با شرکت در این دوره‌ها می‌توانید با افرادی آشنا شوید که علاقه‌مند به حوزه کاری شما هستند یا در آینده می‌توانند از تخصص شما در کسب‌وکارشان بهره بگیرند.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی فضای کار اشتراکی

این روزها فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و عضویت در گروه‌های اجتماعی یکی از ساده‌ترین و دردسترس‌ترین نوع شبکه‌سازی است. بسیاری از فضاهای کار اشتراکی گروه‌های مجازی ویژه‌ای برای اعضا و کاربران خود راه‌اندازی می‌کنند. با عضویت در این گروه‌ها و شبکه‌ها می‌توانید با سایر اعضای فضای کار اشتراکی در تعامل باشید، اخبار و مطالب جدید را دنبال کنید و اطلاعات را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

گسترش روابط حرفه‌ای در فضای کار اشتراکی

یکی از کارهایی که می‌توانید برای گسترش روابط حرفه‌ای خود در فضاهای کار اشتراکی انجام دهید، گرفتن بازخورد است. این کار روشی عالی برای شبکه‌سازی و رشد یک‌باره کسب‌وکارتان است. از فرد یا افرادی که در فضای کار اشتراکی کار می‌کنند نظرخواهی کنید. این بازخورد می‌تواند درباره طرح تجاری، کیفیت کار یا حتی بلاگ شما باشد. دریافت بازخورد صادقانه می‌تواند موجب شود تا شما در مدیریت کسب‌وکارتان چابک و آگاه‌تر شوید و در عین حال رابطه حرفه‌ای خود را با فردی که در صنعت شما هستند تقویت کنید.

از بازخورد صادقانه به یکدیگر نترسید. حتی اگر از نظر فنی با کسی رقابت می‌کنید، هدف شما باید این باشد که یکدیگر را به جلو هل دهید، نه اینکه همدیگر را پایین بکشید.

سخن پایانی

همان‌طور که افراد بیشتری به شغل فریلنسری و کشف دنیای کارآفرینی روی می‌آورند، شاهد افزایش محبوبیت فضاهای کار اشتراکی هستیم. اگر تجربه کار در فضای کار اشتراکی را داشته باشید، مسلما متوجه این واقعیت شده‌اید که در این محیط‌ها فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای شبکه‌سازی وجود دارد. از آنجایی که هر فردی برای رشد و پیشرفت شغلی به شبکه‌سازی و ایجاد ارتباطات حرفه‌ای نیازمند است در این مقاله به بهترین روش‌های شبکه‌سازی در فضای کار اشتراکی پرداختیم.

موفقیت شغلی اتفاقی نیست. باید برای آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنید. اگر به کارآفرینی یا رشد کسب‌وکار خود فکر می‌کنید اما نمی‌دانید چگونه با افراد مرتبط با حوزه کاری خود شبکه‌سازی کنید، می‌توانید با مرکز نوآوری کندو در ارتباط باشید.

مرکز نوآوری کندو در همدان علاوه‌بر ارائه فضای کار تخصصی و اشتراکی، برگزاری رویدادهای تخصصی و کارگاه‌های آموزشی بستر مناسبی برای شبکه‌سازی و هرآنچه برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود نیاز دارید در اختیارتان قرار می‌دهد.

لطفا نظرات خود را با ما در انتهای همین مقاله به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط