سوالاتی که قبل از انتخاب یک فضای کار اشتراکی باید از خود بپرسید

اگر یک کارآفرین تازه‌کار، فریلنسر یا صاحب یک شرکت نوپا (استارتاپ) هستید که قصد عملی کردن ایده خود را دارید، فضای کار اشتراکی می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. انعطاف‌پذیری، از مزایای اصلی فضای کار اشتراکی است. شما در این فضاها می‌توانید یک میز و صندلی برای خود رزرو کنید یا با کمی هزینه بیشتر یک اتاق اختصاصی داشته باشید. این فضاها دارای ویژگی‌هایی هستند که در موفقیت افراد و کسب‌و‌کارها نقش مهمی دارند؛ در این مقاله می‌توانید با مزایای فضای کار اشتراکی بیشتر آشنا شوید. هر کدام از فضاهای کار اشتراکی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که خدمات متمایزی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. پس باید در نحوه انتخاب فضای کار اشتراکی مناسب برای کسب‌و‌کار خود، دقت بیشتری داشته و نکات مهمی را مد نظر داشته باشید.

قبل از انتخاب یک فضای کار اشتراکی، باید جنبه‌های مختلفی را در نظر بگیرید؛ این کار باعث می‌شود تصمیم اشتباهی نگیرید. در این‌جا لیستی از سوالاتی که می‌توانید قبل از انتخاب از خود بپرسید را برای شما نوشتیم:

سوالاتی که قبل از انتخاب یک فضای کار اشتراکی باید از خود بپرسید

سوالاتی که قبل از انتخاب یک فضای کار اشتراکی باید از خود بپرسید

 

این فضا چه امکاناتی دارد؟

فضاهای کار اشتراکی، امکانات مختلفی را ارائه می‌دهند. برخی از رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از: اینترنت پرسرعت، تجهیزات اداری، اتاق جلسه، اتاق کنفرانس، چاپگر، تجهیزات صوتی و تصویری، قهوه و…. با این حال، قبل از هر تصمیمی باید امکانات ارائه شده‌ای که برای شما مناسب است را به دقت بررسی کنید.

در چه رنج قیمتی است؟

فضاهای کار اشتراکی با توجه به موارد مختلف از جمله امکانات رفاهی، رنج قیمتی متفاوتی دارند. شما باید مطابق با نیازهای خود گزینه مناسب را انتخاب کنید.

چه فرهنگ سازمانی در آن‌جا حاکم است؟

 فرهنگ کاری فضاهای مختلف به دلیل نوع شرکت‌ها و افرادی که در آن مستقرند متفاوت است و با مشارکت اعضای آن شکل گرفته است. اگر محیط کاری گرمی داشته باشید، قطعا تاثیر مثبتی روی کار شما خواهد داشت.

چه کسب‌و‌کارهای دیگری در فضای کار اشتراکی وجود دارند؟

. قبل از انتخاب فضای کار اشتراکی، فهرست کاربران فعلی را بررسی کنید و از خود بپرسید که آیا این افراد می‌توانند در کسب‌و‌کار و پیشرفت شغلی به شما کمک کنند. برخی از فضاهای کار اشتراکی، روی حوزه‌های خاصی تمرکز دارند. به همین جهت شما می‌توانید با حضور در آن فضا ارتباط خوبی با فعالان حوزه کاری خود ایجاد کنید. این شبکه‌سازی در نهایت منجر به افزایش سرعت رشد شما می‌شود. برخی دیگر از فضاهای کار اشتراکی دارای طیف گسترده‌ای از کاربران از جمله استارتاپ‌های فناور، تریدرها، طراحان، وکلا و حسابداران هستند. این نوع فضاهای کار به افراد اجازه می دهند تا با افراد دیگر در همه صنایع ارتباط برقرار کنند و دانش و تخصص خود را به اشتراک بگذارند.

نحوه ارتباط اعضا با مدیر چگونه است؟

راه‌های مختلفی برای این ارتباط وجود دارد. برخی از فضاهای کار اشتراکی متکی به فناوری هستند، برخی دیگر یک مدیر داخلی را پیشنهاد می‌کنند؛ به این معنی که مدیر همیشه حضور دارد تا فورا به شما کمک کند.

مدت زمان قرارداد چقدر است؟

 فضاهای کار اشتراکی به کاربران اجازه می‌دهند که فضا را به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه اجاره کنند. خیلی از کاربران با‌توجه به نوع فعالیت و کسب‌وکار خود به چنین انعطاف‌پذیری‌ای نیاز جدی دارند.

ساعت کاری فضای کار اشتراکی چطور است؟

برخی از این فضاها به صورت ۲۴ساعته و حتی در روزهای تعطیل هم فعالیت دارند؛ در انتخاب فضای کار اشتراکی شما حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید.

آیا فضای کار اشتراکی سیستم امنیتی قوی‌ای دارد؟

ایمنی و امنیت عناصر بسیار مهمی هستند که باید در انتخاب یک فضای کار اشتراکی در نظر گرفته شوند. اگر در ساعات کاری غیر رسمی کار می‌کنید یا شب‌ها تا دیر‌وقت مشغول کار هستید، قطعا می‌خواهید مطمئن باشید که در یک محیط امن هستید. فضای کار اشتراکی‌ای که از یک تیم یا پروتکل امنیتی برای بررسی شناسه افراد وارد شده به ساختمان استفاده می‌کند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. قبل از انتخاب یک فضای کاری، مطمئن شوید که آیا اینترنت آن قابل اعتماد است و آیا فایل‌ها، رایانه‌ها و اطلاعات حساس شما در خود فضای کاری محافظت می‌شوند یا خیر.

چه فرصت‌های شبکه‌سازی در آن فضا وجود دارد؟

بسیاری از فضاهای کار اشتراکی میزبان رویدادها و کارگاه‌های حرفه‌ای برای کمک به رشد و توسعه کاربران و افزایش امکان شبکه‌سازی افراد هستند. با این حال، اگر شما از علاقه و نیازی به شبکه‌سازی و گسترش ارتباطات ندارید، ممکن است بسیاری از رویدادها حواس‌تان را پرت کند. 

زیرساخت فضای کار اشتراکی چگونه است؟

آیا شما یک طراح گرافیک هستید که نیاز به چاپ اقلام زیادی دارید؟ آیا به طور مرتب با مشتریان ملاقات می‌کنید و نیاز به رزرو اتاق کنفرانس دارید؟ آیا شما یک شرکت فناوری هستید که به پهنای باند زیادی نیاز دارید؟ قبل از اجاره فضای کار اشتراکی، مطمئن شوید که فضای کاری که انتخاب می‌کنید دارای زیرساخت مناسبی برای پشتیبانی از کسب‌وکارتان است.

مدیریت فضای کار اشتراکی چگونه است؟

مدیران معمولا از چشم‌اندازهای پرشکوه و ماموریت‌های با‌اهمیت صحبت می‌کنند اما باید به آنچه در عمل انجام می‌دهند دقت کرد. تیم مدیریتی، خواسته یا ناخواسته تمامی نگرش‌ها و بینش‌های خود را در قوانین و واکنش‌هایش بروز می‌دهد. در این‌جا به موارد مهم اثرگذاری تیم مدیریت که چندان به چشم نمی‌آیند اما در احساس امنیت و آرامش‌تان بسیار موثرند، اشاره کرده‌ایم:

  • مدیریت می‌تواند بر نحوه ارتباط کاربران با یک‌دیگر و تعامل نیروهای ارائه‌دهنده خدمات اثر بگذارد.
  • مدیریت برای حل اختلافات احتمالی بین اعضا، راه‌حل‌های مناسب طراحی می‌کند تا شما به خاطر فردی دیگر مجبور به ترک یا تحمل اجباری فضای کاری نشوید.
  • توانمندی مدیریت در وضع قوانین کاربردی، منعطف و مهم تر از آن، اجرایی کردن آن‌ها، خیال شما را در بسیاری از موارد آسوده می‌کند.
  • واکنش‌های مسئولانه مدیریت فضای کار اشتراکی در برابر اتفاقات، خرابی‌ها و بحران‌های محتمل، می‌تواند از موارد جدی پیش‌رو جلوگیری کند.

با توجه به رشد سریع فضاهای کار اشتراکی در یک دهه اخیر و ارائه خدمات به‌روزتر و متنوع‌تر، انتخاب نیز طبیعتا دشوارتر می‌شود. در این مقاله به مهم‌ترین سوالاتی که هنگام رزرو فضای کار اشتراکی باید به دنبال پاسخ آن‌ها باشید، پرداختیم؛ بسیار مهم است که قبل از هر تصمیمی تحقیقات لازم را انجام دهید. برای اطمینان از به‌دست آوردن بهره‌وری کار، باید بهترین ارائه‌دهنده فضای کار اشتراکی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال یک فضای کار اشتراکی مناسب در همدان هستید، فضای کار اشتراکی کندو را بررسی کنید و یک فضای حرفه‌ای برای کار پیدا کنید. برای جزئیات بیشتر، با ما در ارتباط باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط