چرا کارآفرینان برای رشد به فضای کار اشتراکی نیاز دارند؟

چرا فضای کار اشتراکی موجب رشد کارآفرینان می‌شود؟

 

گذشته از مزایای فضای کار اشتراکی که در مقاله قبلی به آن اشاره کردیم، یکی از دلایل استفاده از فضای کار اشتراکی این است که موجب رشد کارآفرینان می‌شود. کارآفرینی مسیر پرپیچ‌وخمی است که گذر از آن کار هر کسی نیست. اگر دوست دارید به‌عنوان یک کارآفرین مشکلات ناشی از پیچیدگی‌های مرتبط با کارآفرینی و ناشناختگی مسیر خود را کاهش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با کندو همراه باشید.

پیتر دراکر، پدر علم مدیریت نوین، جمله تأمل‌برانگیزی دارد مبنی بر اینکه «هروقت یک کسب‌وکار موفقی را دیدید، بدانید که یک بار شخصی تصمیم شجاعانه‌ای گرفته است.» برای کارآفرینی ابتدا باید شجاعت خروج از حاشیه امن خود را داشته باشید چراکه کارآفرینی سفری نسبتا طولانی است که چالش‌ها و تنهایی خاصی با خود به همراه دارد. بنابراین پیش از ورود به این وادی ابتدا باید موانع آن را بپذیرید و آمادگی مقابله با آن‌‌ها را داشته باشید.

 

مصائب کارآفرینان برای رشد چیست؟

 

بیشتر کارآفرینان مشکلات اجتناب‌ناپذیر کارآفرینی را مانند در اولویت گذاشتن ایده و صرف زمان و پول و حتی به اصطلاح خوردن از جیب را می‌پذیرند اما مسئله این است که کارآفرینان پس از ورود به دنیای کارآفرینی چطور می‌توانند در عرصه رقابت بمانند و همزمان با تاب‌آوری کسب‌وکار خود را رشد دهند؟

 

مشکلات رشد کارآفرینان

تنظیم ساختار سازمانی، مدیریت ریسک، رقابت با رقبا، تأمین منابع مالی، جذب نیروی کار ماهر و مدیریت زمان مشکلات رشد کارآفرینان هستند.

 

پیش از پاسخ به این پرسش بهتر است بیایید مهم‌ترین مسائل و مشکلات کارآفرینان برای رشد را باهم بررسی کنیم: 

تأمین منابع مالی

 

همه کارآفرینان برای رشد به منابع مالی نیاز دارند، اما از آنجایی که معمولاً دسترسی آنان به منابع مالی محدود است نمی‌توانند کسب‌وکارشان را در حد ایدئال رشد دهند و در برخی موارد، حتی مجبور به توقف کسب‌وکارشان شده‌اند.

 

جذب نیروی کار ماهر

 

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کارآفرینان با آن مواجه می‌شوند، جذب نیروی کار متخصص است. بیشتر کارآفرینان برای پیشبرد اهداف خود به نیروی کار با تخصص‌های مختلف نیاز دارند که یافتن و جذب این نیروها با ارائه شرایط کاری مناسب معمولا چالش اقتصادی بزرگی برای آنان است.

 

مدیریت زمان

 

مدیریت زمان یکی از چالش‌های مهم کارآفرینان در رشد کسب و کار است. همان‌طور که می‌دانید، کارآفرینان برای مدیریت کسب و کار خود و همچنین توسعه آن، باید زمان زیادی را صرف کنند. برای اینکه بتوانند بر توسعه کسب و کار خود تمرکز کنند، باید بتوانند زمان خود را به‌خوبی مدیریت کنند.

 

رقابت با رقبا

 

در تمامی حوزه‌های کسب‌وکار، موضوع رقابت با رقبا وجود دارد. کارآفرینان برای رشد کسب‌وکارشان، باید بتوانند با رقبای خود رقابت کنند و راهکارهای نوآورانه‌ای برای جذب مشتریان داشته باشند.

 

مدیریت ریسک

 

برای کسب‌وکارهایی که در حال رشد هستند، مدیریت ریسک، مسئله بسیار مهمی است. مثل نپذیرفتن مشتریان، تغییر بازار و فناوری، نارضایتی مشتریان و.. . در چنین شرایطی کارآفرینان برای بقا و رشد باید بتوانند این ریسک‌ها را مدیریت کنند تا رشد کسب‌وکار خود را بتوانند تضمین کنند.

 

تنظیم ساختار سازمانی

 

منظور از تنظیم ساختار سازمانی تعیین مسئولیت‌های کاری، ارتباطات سازمانی، توسعه استراتژی‌های درست و ایجاد فرهنگ سازمانی است. هر کارآفرینی برای رشد کسب‌وکار خود، باید بتواند استراتژی‌های مناسبی برای توسعه فناوری و بهبود فرایندهای کاری خود را اجرا کند.

درست است که در حال حاضر بانک‌های سرمایه‌گذاری، انواع بیمه‌ها، تیم‌های متخصص بازاریابی و مالی می‌توانند به کارآفرینان کمک کنند تا مؤثرترین و بهترین راهکار‌ها را برای نیازهای تجاری خود انتخاب یا برخی از فعالیت‌های خود را از استخدام و اجرا تا بازاریابی و… را با هزینه‌ای مناسب برون‌سپاری کنند اما هیچ‌کدام به ‌سادگی استفاده از فضاهای کار اشتراکی که در پاسخ به بسیاری از نیازهای مشاغل جدید و تأسیس شده‌اند نیست.

از آنجایی که فضاهای کار اشتراکی در نقاط مختلف به‌عنوان یک راه‌حل اداری خدماتی فعالیت خود را آغاز کردند، اکنون به یک سرویس جامع اداری و مدیریتی برای کسب‌وکارها تبدیل شده‌اند که تعداد زیادی از استارت‌آپ‌ها، کسب‌وکارهای نوپا، شرکت‌ها و مدیران ارشد بازاریابی به‌دلیل مزایای اقتصادی و تاکتیکی که فضاهای کار اشتراکی ارائه می‌دهند، به آن روی ‌آورده‌اند. اجازه دهید دلایل مهم استفاده از فضاهای کار اشتراکی را بیشتر توضیح دهیم:

۶ دلیل مهم استفاده از فضای کار اشتراکی برای کارآفرین‌ها

 

دلایل استفاده کارآفرینان از فضای کار اشتراکی

۶ دلیل استفاده کارآفرینان از فضای کار اشتراکی

 

۱. هم‌افزایی و تقویت انگیزه

 

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفتیم، کارآفرینی سفری است که به‌تنهایی انجام می‌شود. اما با فضاهای کار اشتراکی دیگر دلیلی برای احساس انزوا یا تنهایی کارآفرینان وجود ندارد. زیرا در فضاهای کار اشتراکی با کارکردن در کنار افراد هم‌فکری که کم‌وبیش با چالش‌های مشابهی مواجه هستند، می‌توان انگیزه‌ای بی‌نظیر گرفت و انرژی خود را با انرژی جمعی افرادی که در فضای کار اشتراکی کار می‌کنند تلفیق کرد.

 

۲. استفاده از مزایای منابع مشترک

 

همان‌طور که جوامع مختلف بیشتر به‌سمت اقتصاد مشترک پیش می‌روند، مدل‌های کسب‌وکاری موفق‌تری را بر اساس منابع مشترک می‌بینیم. در محیط‌هایی که افراد بر اساس اصل منابع مشترک کار می‌کنند، بار منابع بین همه اعضا توزیع می‌شود و از این رو می‌توان با کمترین هزینه از امکانات و تجهیزات بیشتری استفاده کرد.

 

۳. انعطاف‌پذیری در توسعه فضای کاری

 

کارآفرینان چه بخواهند تیم خود را گسترش دهند و چه بخواهند در یک شهر جدیدی کار خود را توسعه دهند، استفاده از فضاهای کار اشتراکی مقرون‌به‌صرفه‌ترین راهکار برای آنان است. چراکه نیازی به اجاره فضای اداری اضافی یا سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های جدید را ندارند. تنها کاری که باید انجام دهند این است که چند صندلی اضافی اجاره کنند و اگر به هر دلیلی کارآفرینان بخواهند تیم خود را کوچک کنند، برخلاف دفاتر معمولی که بدون توجه به اندازه تیم، امکان کاهش اجاره‌بها وجود ندارد، فضاهای کار اشتراکی این امکان را به صاحبان مشاغل می‌دهد که تعداد افراد را کاهش دهند.

این ویژگی بی‌نظیر فضاهای کار اشتراکی به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا شرکت خود را چابک و چابک‌تر نگه دارند.

حالا بیایید در ادامه درباره چند دلیل تاکتیکی استفاده از فضاهای کار اشتراکی صحبت کنیم:

اغلب برای برخی از کارآفرینان انگیزه استفاده از فضاهای کار اشتراکی به دلایل تاکتیکی بیشتر از دلایل اقتصادی است. به‌ویژه برای استارتاپ‌ها و کارآفرینانی که به‌دنبال یک اکوسیستم حمایتی، مساعدتی و فرصت‌های شبکه‌سازی هستند، فضای کار اشتراکی چیزی بیش از یک دفتر کاری است.

۴. حذف دردسرهای یافتن دفاتر کاری

 

فضاهای کار اشتراکی با وسایل و تجهیزات اداری کافی مبله شده‌‌اند. بنابراین، نیازی به صرف هزینه برای خرید مبلمان اداری نیست. بیشتر فضاهای کار اشتراکی دارای زیرساخت‌های شبکه و فناوری‌های برتر اطلاعات مانند سرورها، فایروال‌ها (نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی که چهارچوب امنیتی برای شبکه اینترنت ایجاد می‌کنند) و وای‌فای هستند که نیاز اعضا را برای خرید این امکانات به حداقل می‌رسانند. همچنین برای برخورداری از چنین مکانی نیازی به پیش پرداخت و مسائل رهن و پول پیش نخواهید داشت و کل فرآیند اشتراک در آن بسیار ساده است.

 

۵. دسترسی آسان به سرمایه‌گذاران و افزایش بهره‌وری

 

در دفاتر اداری معمولی فقط کارآفرین و تیمش حضور دارند، اما در فضای کار اشتراکی تنوع ارتباطات بین اعضا و میزان تعاملات آن‌ها بسیار بیشتر است. علاوه‌براین، برخی از فضاهای کار اشتراکی اعضا را به‌گونه‌ای کنار هم قرار می‌دهند که پاسخ‌گوی نیاز یکدیگر باشند. این قابلیت امکان به اشتراک‌گذاری و شبکه‌سازی گسترده دانش را فراهم می‌کند. از آنجایی که برخی از استارت‌آپ‌ها ادعا کرده‌اند که در حین کار در فضای کار اشتراکی با هم بنیان‌گذاران خود آشنا شده‌اند، ممکن است برخی از سرمایه‌داران از طریق اکوسیستم فضای کار اشتراکی ایده‌های ارزشمند کارآفرینان برای سرمایه‌گذاری را بیابند.

دلیل دیگر استفاده از فضای کار اشتراکی برای کارآفرینان این است که معضلات رقابت مستقیم در چنین فضاهای کاری یا بسیار کم است یا اصلاً وجود ندارد. این دلیل خاص همه اعضا را قادر می‌سازد تا از مجموعه مهارت‌های یکدیگر بدون توجه به رقابت شغلی استفاده کنند.

۶. حذف مشکلات یافتن افراد متخصص برای استخدام

 

برای بیشتر کارآفرینان، زمانی اهمیت نیاز به فضای کار اشتراکی درک می‌شود که کسب‌وکارشان گسترش می‌یابد و لازم است افراد متخصصی را استخدام کنند. اما از آنجایی که استخدام افراد مناسب بدون چارچوب رسمی مناسب دشوار است، این کار در فضاهای کار اشتراکی که محیطی سازنده و کارآمد هستند، آسان‌تر است و به کارآفرینان این فرصت را می‌دهد تا در محیطی پویا و منظم و در کنار کارشناسان و متخصصان کار کنند. اینجاست که کارآفرینان از احساس رفاه عمومی و فرهنگ کار اشتراکی حاکم در محیط فضاهای کار اشتراکی بهره می‌برند.

جمع‌بندی

 

در این مقاله سعی کردیم خیلی کلی و مختصر با برشمردن مشکلات کارآفرینان برای رشد و توسعه از دلایل و اهمیت استفاده از فضاهای کار اشتراکی برای رشد کارآفرینان بگوییم. این دلایل صرفا چند راهکار برای مشکلات عمومی کارآفرینان هستند که با حضور کارآفرینان در فضاهای کار اشتراکی به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. باتوجه به خدماتی که هریک از فضاهای کار اشتراکی ارائه می‌دهند، ممکن است نیازهای بیشتری از کارآفرینان برای رشد و توسعه فراهم شود اما در ساده‌ترین حالت نیز فضاهای کار اشتراکی ایدئال‌ترین راه‌حل برای رشد کارآفرینان تازه کار و همچنین کارآفرینان باتجربه محسوب می‌شوند. سهولت عملیات و خدماتی نظیر پشتیبانی استخدام، حمایت قانونی و به‌طورکلی تأمین زیرساخت‌های لازم از جمله دلایلی است که فضای کار اشتراکی را به‌عنوان یک راهکار موردنیاز برای رشد کارآفرینان تبدیل می‌کند. فضای کار اشتراکی با اکوسیستم مشترک و ارائه‌ خدمات متعدد، معنایی کاملاً جدید به صنعت خدمات اداری بخشیده است.

نظر شما در این باره چیست؟ دوست دارید فضای کار اشتراکی کندو چه خدماتی به شما ارائه دهد؟ لطفا نظرات خود را در انتهای همین مقاله با کندو به اشتراک بگذارید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست های مرتبط